0913-4602202

031-33872402

برج خنک کننده هیبریدی

برج خنک کننده هیبریدی ، کولینگ هیبریدی

شرکت مکانیک سیالات با موفقیت های خود در تولید انواع کندانسور ، مبدل حرارتی و انواع برج خنک کننده ، اکنون وارد تولید برج خنک کننده هیبریدی یا کولینگ هیبریدی برای صنایع مختلف می شود. برج خنک کننده هیبریدی با هدف صرفه جویی در مصرف آب برای صنایع مختلف مانند غذا و نوشیدنی، داروسازی، فولاد، مواد شیمیایی، الکترونیک و غیره میباشد.

مشکلات روش های خنک کننده سنتی :

  • مصرف بالای آب (1.5٪ ~ 1.8٪ از آب در گردش)، اتلاف جدی منابع آب، عدم تطابق با سیاست های زیست محیطی.
  • مصرف بالای آب در نتیجه هزینه تصفیه فاضلاب، اقتصاد ضعیف.

با تشدید سیاست های حفاظت از محیط زیست، روش های سنتی خنک کننده آب در گردش جایگزین خواهد شد. هدف این سیستم خنک کننده آب صرفه جویی در مصرف انرژی، صرفه جویی در مصرف آب و دستیابی به مزایای دوگانه حفاظت از محیط زیست و اقتصاد است.

برج خنک کننده هیبریدی :

ساختار

ترکیبی از رادیاتور خنک کننده هوا (لوله پره دار) و کویل خنک کننده تبخیری (لوله صاف) در یک برج خنک کننده با طراحی جدید. بخش خنک کننده خشک به صورت عمودی در خارج از برج قرار می گیرد و بخش کویل خنک کننده تبخیری به صورت افقی در داخل برج قرار می گیرد. . هر دو بخش به صورت سری در کنار آب و به صورت موازی در سمت باد کار می کنند.

برج خنک کننده هیبریدی
برج خنک کننده هیبریدی

عملکرد برج خنک کننده هیبریدی

· صرفه جویی در مصرف آب در کولینگ هیبریدی

این محصول در چرخه فصلی با دو حالت اصلی کار می کند: حالت زمستانی و حالت تابستانی.

در تابستان، شرایط اصلی عملیاتی این است که دمای آب خنک کننده را با باز کردن دریچه هوای بخش خنک کننده مرطوب و بستن دریچه هوای بخش خنک کننده خشک برای افزایش سرعت باد از طریق بخش خنک کننده مرطوب، کاهش دهد.

در زمستان، برای حذف مه و صرفه جویی در آب با پایین انداختن دریچه هوای بخش خنک کننده مرطوب و روشن کردن دریچه هوای بخش خنک کننده خشک برای افزایش سرعت باد عملیات خنک کنندی آب انجام میشود.

در بهار و پاییز چطور؟ این حالت ترکیبی بین حالت تابستان و زمستان خواهد بود، یعنی باز بودن دریچه هوای هر دو بخش به خوبی توسط سیستم اتوماسیون PLC یا DCS کنترل می شود تا دمای مناسب آب خنک کننده را تضمین کند و در عین حال تا حد امکان در آب صرفه جویی شود.

· کاهش سطح بخار آب

آب در گردش برای خنک شدن وارد لوله ها در قسمت خنک کننده خشک می شود و سپس برای خنک شدن وارد قسمت خنک کننده مرطوب می شود. هوای ایجاد شده توسط خنک کننده تبخیری (نقطه C) با دما و رطوبت بالا در بخش مرطوب با هوای گرم در بخش خشک مخلوط می شود تا رطوبت را کاهش دهد. پس از رسیدن به حالت B تخلیه می شود. خط اختلاط (خط BA) با خط اشباع تلاقی نمیشود تا مه حذف شود. این چرخه،ایجاد مه یا بخار را در تمام طول سال از بین می برد.

ویژگی های اصلی برج خنک کننده هیبریدی

. فن آوری خنک کننده ترکیبی هوا و خنک کننده تبخیری

خنک کننده هوا و خنک کننده آب یکپارچه شده اند و از سوئیچینگ و عملکرد مشترک خنک کننده هوا و خنک کننده آب برای اطمینان از ثبات دمای آب خروجی و دستیابی به هدف صرفه جویی در آب و از بین بردن مه یا بخار استفاده می شود.

. صرفه جویی سالانه آب بالا

این سیسم خنک کننده آب دارای ویژگی مصرف آب کم میباشد و میزان صرفه جویی سالانه آب به 60٪ می رسد.

. خاصیت ضد یخ زدگی

سیستم ضد یخ زدگی کولینگ هیبریدی ، فعالیت زمستانی نیازی به تنظیم پرده ندارد، زیرا دارای سیستم ضد یخ زدگی ایمن و قابل اعتماد است.

. کاربرد

مناسب برای تمام سنایع که نیاز به صرفه جویی در مصرف آب برج خنک کننده دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *