0913-4602202

031-33872402

خانه / محصولات / مبدل حرارتی

مبدل حرارتی

Heat Exchanger

مزایا و ویژگی ها

  • طراحی و ساخت بر اساس استانداردهای معتبر بین‌المللی ASME و TEMA
  • تمیز کردن آسان مجموعه
  • انتخاب هر نوع جنس مناسب لوله‌ها و پوسته
  • به کارگیری تجهیزات بسیار پیشرفته کنترل کیفی
مبدل حرارتی لوله پوسته ای

مشخصات کلی

ظرفیت

-

فشار کاری

-

طراحی

-

انرژی مصرفی

-

برق مورد نیاز

-

معرفی محصول

مبدل گرمایی یا مبدل حرارتی ( Heat exchanger) دستگاهی است که برای انتقال حرارت مؤثر بین دو سیال (گاز یا مایع) به دیگری استفاده می‌شود. از رایج‌ترین آنها رادیاتور خودرو و رادیاتور شوفاژ است.

مبدل‌ حرارتی در صنایع مختلف کاربرد دارد. از جمله تهویه مطبوع، خودرو، نفت و گاز و بسیاری صنایع دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عموماً تجهیزات حرارتی در سیستم‌های فرایندی مثل پالایشگاه‌ها به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند.

کوره (Furnace) ، مبدل حرارتی (Heat Exchanger)

فرق کوره و Heat Exchanger در منبع گرمایشی است. یعنی اینکه منبع گرمایشی در کوره سوخت‌های مایع و گازی است. در حالیکه در مبدل های حرارتی منبع گرمایشی سیال گرم است.

در کوره با توجه به نوع منبع گرمایشی مکانیزم انتقال حرارت به صورت جابه‌جایی (Convection) و تشعشعی (Radiation) توأم است. حال آنکه مکانیزم انتقال حرارت در مبدل های حرارتی فقط جابه‌جایی (Convection) است.

این محصول در تمام زمینه های صنعتی ، تجاری و زندگی روزمره که به نحوی با تبادل انرژی سرو کا ردارند مورد استفاده قرار می گیرند . هر موجود زنده به طریقی به مبدل حرارتی مجهز است .

این محصولات در اندازه های بسیار کوچک و بسیار بزرگ ساخته شده اند . کوچکترین آنها (کمتر از ۱ وات) برای مصارف الکترونیکی فوق هادی ها، هدایت موشک هائی که بوسیله منبع حرارتی کنترل می شوند و بزرگ ترین آنها (ظرفیت حرارتی بزرگ از ۱۰۰۰ مگاوات) در نیروگاه های بزرگ به عنوان دیگ بخار ، کندانسور یا برج خنک کن به کار می روند .

کاربردها

کاربرد مبدل حرارتی بسیار وسیع است . و در صنایع مختلفی از قبیل نیروگاه های تولید برق ، پالایشگاه ها ، صنایع ذوب فلز و شیشه سازی ، صنایع غذایی و دارو سازی ، کاغذ سازی ، صنایع پتروشیمی ، سردخانه ها و سیستم های گرمایش و سرمایش ساختمان ها ، صنایع میعان گازها ( مانند هوا ) وسائط نقلیه زمینی ، دریایی و فضایی و صنایع الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرند .

شرکت مکانیک سیالات تولید کننده انواع مبدل حرارتی در اصفهان . برای دریافت مشاوره با ما در تماس باشید.

تصاویر منتخب محصول