0913-4602202

031-33872402

برج خنک کننده خشک ،، کولینگ تاور خشک

برج خنک کننده خشک از جمله کولینگ تاور ها می باشد . این محصول برای دستیابی به هدف حذف حرارت اضافی تا حد امکان طراحی شده است .

گرمای اضافی ماشین‌ها و فرآیندهای صنعتی می‌تواند برای کارایی سیستم مضر باشد و حتی ممکن است منجر به خطر و تهدیدی برای ایمنی ما شود.

بنابراین مهم است که یک انتخاب مناسب را برای برنامه خاص خود داشته باشیم تا نه تنها ایمنی خود را تضمین کنید، بلکه کارایی سیستم خود را تا حد امکان بالا نگه دارید و در دراز مدت در هزینه و زمان نیز صرفه جویی کنید.

در این مقاله به اصول اولیه کولینگ تاور خشک ، محل استفاده از آن ها، نحوه عملکرد و غیره می پردازیم.

برج خنک کننده چیست ؟

این محصول از جمله ابزار صنعتی هستند که به دفع گرمای اضافی کمک می کنند. این فرآیند با کمک یک جریان آب که به عنوان واسطه ای برای انتقال گرما عمل می کند اتفاق می افتد.

انواع مختلفی از برج خنک کننده وجود دارد . اگرچه اصول اولیه برای همه آنها یکسان است، اما هر یک از آنها برای کاربردهای خاص مانند مقیاس بزرگ یا مقیاس کوچک و غیره منحصر به فرد هستند.

هر طرح برج خنک کننده به یک دسته خاص تعلق دارد. این دسته بندی می تواند بر اساس پارامترهای مختلفی مانند شکل، روش انتقال حرارت و غیره باشد و برج های خنک کننده خشک نیز به دسته خاصی تعلق دارند.

کولینگ خشک متعلق به کدام دسته برج خنک کننده است ؟

برج های خنک کننده خشک یا کولینگ خشک یکی از انواع انتقال حرارت هستند. آنها به دلیل روش خاص خود برای انتقال گرما کاربرد بسایاری دارند. در این بخش انواع دیگری مانند برج های خنک کننده مرطوب نیز وجود دارد، اما ما می خواهیم در اینجا بر روی برج های خشک تمرکز کنیم.

تعریف برج کولینگ خشک :

این برج یک برج خنک کننده مدار بسته است که به انتقال حرارت کمک می کند تا گرمای اضافی را از سیستم خارج کند.

قاعده کاری :

آنها با انتقال حرارت از طریق سطحی که هوای محیط را از سیال جدا می کند، عمل می کنند. محیط مورد استفاده در برج های خنک کننده خشک آب یا مخلوطی از آب-گلیکول است.

بر خلاف دیگر برج ها ، این سیستم از تبخیر استفاده نمی کند و در نتیجه مصرف آب در این سیستم به حداقل می رسد. به علاوه، فن در این سیستم از یک موتور الکتریکی برای کارکردن استفاده می کند، بنابراین یکی دیگر از نکات مثبت برای این نوع است.

این سیستم با فناوری خنک کننده هوا کار می کند و گردش آب گرم از کندانسور از طریق لوله های نازک تبادل گرما را امکان پذیر می کند زیرا لوله ها در معرض هوای محیطی هستند که در اطراف آنها جریان دارد. دمای پایین هوا گرمای آب را جذب می کند تا آن را تا حد مطلوب خنک کند.

افزایش سرعت جریان حجمی هوا از طریق مبدل‌ حرارتی اثر بهبود بخشی بر عملکرد دارد . اما یکی از معایب این گونه دستگاه ها راندمان کمتر آنها در هنگام بالا بودن دمای هوای محیط است.

برای حفظ راندمان بالا، موتورهای این سیستم به گونه ای طراحی شده اند که در برابر باران، رطوبت و گرد و غبار مقاومت بسیاری داشته و سرعت کم موتور به افزایش راندمان کمک می کند و نویز را به حداقل می رساند.

کاربرد برج های خنک کننده خشک :

این سیستم دارای محدوده عملکرد متفاوتی میباشد . از حدود 5 تا 2000 کیلووات . این سیستم ها سطوح نویز متفاوتی دارند و باید برای نصب در خارج استفاده شوند.

این ابزار را می توان برای صنایع خورشیدی، صنعت پلاستیک، خنک کننده مرکز داده، خنک کننده کارخانه، نیروگاه و بسیاری از کاربردهای دیگر استفاده کرد.

این نوع برج برای مکان هایی که منابع آب محدود است، شگفت انگیز عمل می کند. آنها به راحتی می توانند به از بین بردن گرمای اضافی بدون آسیب رساندن به محیط بیرون کمک کنند و ایمنی شما و ایمنی دستگاه های شما را در تمام طول سال تضمین کنند.

‫1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *